Most Zamkowy, znany z doskonałych walorów architektonicznych, to istotny element infrastruktury Rzeszowa. To ważny łącznik przez rzekę Wisłok, będący częścią Trasy Zamkowej, który z powodzeniem integruje centralne obszary miasta z osiedlami usytuowanymi na prawym, wschodnim brzegu rzeki.
Most ten oraz cała Trasa Zamkowa swojej nazwy zawdzięczają pobliskiemu Zamkowi w Rzeszowie, co podkreśla historyczno-kulturalne znaczenie tej lokalizacji. Warto zaznaczyć, że jest to most pięcioprzęsłowy, w skład którego wchodzą dwa przęsła o długości 44,0 m oraz trzy przęsła mające po 28,0 m długości. Dwa główne przęsła nurtowe są podparte na trzech równoległych łukach żelbetowych.
Konstrukcja mostu, nowoczesna i stalowo-żelbetowa, charakteryzuje się łączną długością wynoszącą 172 m oraz szerokością około 21 m. Jego nośność sięga 40 ton, co czyni go odpowiednim dla intensywnego ruchu lokalnego. Budowa mostu rozpoczęła się w 2002 roku, a jej realizacja wymagała wielu kroków przygotowawczych, w tym regulacji koryta rzeki w okolicy mostu oraz poprawy miejskiej infrastruktury energetycznej i sanitarnej.
W uznaniu jego zaawansowanej technologii i wyjątkowej architektury, Trasa i Most Zamkowy otrzymały prestiżowy tytuł „Projekt Inżynierski Roku” w 2002 roku, co stanowi dodatkowe potwierdzenie ich znaczenia dla miasta i jego mieszkańców.
Pozostałe obiekty w kategorii "Mosty i wiadukty":
Most Karpacki w Rzeszowie | Most im. Tadeusza Mazowieckiego w Rzeszowie | Most Narutowicza w Rzeszowie | Most Załęski w Rzeszowie | Most kolejowy w Rzeszowie | Most Lwowski w RzeszowieOceń: Most Zamkowy w Rzeszowie