Studenci WSIiZ w finale Imagine Cup 2014

Opublikowane przez Redaktor, 26.03.2014 r. o godz. 12:09

Studenci WSIiZ w finale Imagine Cup 2014

Dwie drużyny studentów WSIiZ znalazły się w krajowym finale największego światowego konkursu technologicznego „Imagine Cup 2014”, organizowanego przez Microsoft. Do finałowej piątki zakwalifikowały się zespoły w kategorii Games. Teraz powalczą o wygraną i finał światowy!

W drugim etapie rywalizacji brało udział osiem zespołów reprezentujących Wyższą Szkołę Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie. Uczestnicy tegorocznej edycji Imagine Cup zgłosili projekty w trzech głównych kategoriach: World Citizenship, Games i Innovation. Komisja sędziowska wyłoniła po pięć najlepszych zespołów w każdej kategorii. Studenci WSIiZ po raz kolejny znaleźli się w krajowym finale.

– Drugi etap konkursu, który właśnie się zakończył, miał charakter zdalny. Drużyny tworzyły projekty wraz z prezentacją wideo i instrukcją obsługi, które pod koniec marca oceniała komisja konkursowa. Zespoły WSIiZ zgłosiły projekty na bardzo wysokim poziomie. Jednej z drużyn zabrakło tylko jednego punktu, aby znaleźć się w finale w kategorii Innovation. Wtedy mielibyśmy trzy zespoły finałowe – ocenia dr Marek Jaszuk z Katedry Zastosowań Systemów Informatycznych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, opiekun drużyn.

Stworzyli gry na urządzenia mobilne i komputer

W zespole Mobi Games oprócz studentów WSIiZjest student Politechniki Rzeszowskiej. Drużyna przygotowała projekt Cloud Rider. Gra została stworzona w technologii Unity 3D i przeznaczona jest na platformę Windows i Windows Phone. Użytkownik wciela się w pilota statku podróżującego po steampunkowym świecie. Celem gry jest pokonywanie jak największych odległości, dzięki zakupionym nowym statkom oraz omijaniu barier i napotkanych wrogów.

W drużynie Hothead Ballon, która również dostała się do finału, oprócz studentów WSIiZ jest przedstawiciel Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Ich projekt nosi nazwę Lora i jest przeznaczony na platformy Windows, Windows Phone i Android. Gra umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki.

Powalczą o światowy finał

Pozostali finaliści kategorii Games, z którymi zmierzą się drużyny WSIiZ to: TheSpawners (Politechnika Rzeszowska), You Never Debug Once (Politechnika Białostocka), Unhandled Exceptions (Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu).

– Nie wiemy na razie jaki jest poziom konkurencji. Wszystkie projekty będą publicznie prezentowane w finale krajowym. Poziom konkursu co roku jest co raz wyższy, dlatego gorąco trzymam kciuki za naszych finalistów i ich kwalifikację do finałów światowych! – mówi dr Marek Jaszuk.

Obecnie zespoły przygotowują się do finałów krajowych, które odbędą się 9-10 kwietnia 2014 r. w Warszawie. Laureaci pierwszych miejsc w każdej z kategorii będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych odbywających się online. Wyłonione w nich drużyny będą konkurować o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle.

Od lat Imagine Cup pomaga w rozwoju innowacyjności i przedsiębiorczości wśród studentów wszystkich kierunków. Konkurs stworzył możliwości dla osób, które chcą dowiedzieć się, jak w nieodległej przyszłości rozpocząć własną działalność i wcielać swoje pomysły w życie.

Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Acer, Billennium, DevCore.NET, Nokia.

Dodaj komentarz