Autobus klasy MAXI (Stokrotka) niszczeje na placu zajezdni MPK w Rzeszowie

Opublikowane przez Roman Rz, 22.10.2018 r. o godz. 10:23

Autobus klasy MAXI (Stokrotka) niszczeje na placu zajezdni MPK w Rzeszowie

Jedyna stokrotka na kółkach…

 

Skonstruowany i wyprodukowany w 2001 roku w sanockiej fabryce Autosan S.A. niskopodłogowy autobus klasy MAXI niszczeje na placu postojowym rzeszowskiej zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. Mowa o „Stokrotce”, czyli prototypowego modelu Autosana o oznaczeniu A844MN. Oznaczenie modelu pochodzi od nazwy kratownicy „Csepel 844.50”, węgierskiej produkcji, na której autobus został zbudowany.

 

Jedyny w swoim rodzaju 12-metrowy autobus miejski po raz pierwszy został zaprezentowany na targach Poznań Motor Show w 2001 roku. Nienajlepsze wykończenie wnętrza pojazdu nadrabiane jest poprzez 7-litrowy silnik produkcji MAN, który w połączeniu z mocą silnika i przełożeń skrzyni biegów daje zadowalające wyniki pod względem ekonomii jazdy.

 

Pierwszy niskopodłogowy model sanockiego producenta mógłby stanowić poważną konkurencję dla zagranicznych wytwórców autobusów. Na nieszczęście wówczas wchodziła w skład Polskich Autobusów, podobnie jak firma z Jelcza-Laskowic, która w swojej ofercie posiadała już nowocześniejszy model niskopodłogowego autobusu – M125.

 

W konsekwencji to podwrocławska fabryka otrzymała polecenie produkcji niskopodłogowych 3-drzwiowych autobusów klasy MAXI, zaś model z Sanoka pozostał tylko prototypem, można by powiedzieć „jedyną na świecie stokrotką na kółkach”.

 

Dodaj komentarz