Jak biznes promować w social mediach

Opublikowane przez Roman Rz, 16.07.2018 r. o godz. 11:33     [aktualizacja: 17.07.2018 r. o godz. 20:23]

Jak biznes promować w social mediach

Social media czyli odrzuć maskę

Użyteczność mediów społecznościowych wydaje się niepodważalna, Większość spośród nas usilnie wrzuca posty na swoje Facebookowe profile, wstawia wycyzelowane zdjęcia na Instagrama oraz kreuje wizerunek eksperta na LinkedIn. Social media są dziś istotnym elementem kampanii marketingowych umożliwiających ocieplenie wizerunku nie tylko w sieci, ale i w świecie realnym. Innymi słowy klient, który zwykle z Internetem obcuje niemal cały czas, narzuca kreowany w kanałach społecznościowy obraz na rzeczywistość – dzięki temu marka wydaje się spójna oraz… przyjazna. Często jednak zetknąć możemy się z kanałami martwymi, takimi, które porastają kurzem i od razu każą odwrócić od siebie wzrok… Co zrobić, by nasze firmowe social media były zachęcające do interakcji dla potencjalnych klientów?

Przemyśl strategię działań

Social media mogą elastycznie dostosowywać się do Twojego biznesu. Warunek jest jeden – Twój pomysł na nietypowe i zachęcające przedstawienie swoich działań. Sztampowe, produktowe i pełne technicznych zawiłości posty sprawią, że zniechęcisz nawet najbardziej zachęconych odbiorców. Pamiętaj, że np. Facebook jest portalem społecznościowym, na który wchodzimy głównie po to, by dowiedzieć się co u znajomych. Jeżeli „lubimy” jakąś stronę chcemy by ta dostarczała nam również użytecznych, ciekawych informacji lub zwyczajnie nas zabawiała.
Content który tworzysz musi być wysokiej jakości – inaczej prędko zagubi się w morzu treści. Jeśli stworzysz coś wartościowego pamiętaj o tym, by promować swoje dzieło płatnie. Facebook niemiłosiernie obcina zasięgi organiczne, o czym zapewne słyszałeś już niejednokrotnie.

Dostosuj kod komunikacyjny

Na pewno inaczej rozmawiasz z rodziną podczas kolacji, a inaczej podczas spotkania biznesowego. Pamiętaj o tym, że social media również wpasują się w pewne karby komunikacyjne. Inaczej prezentować musisz się na LinkedIn, inaczej na Facebooku. Pierwsza z platform traktowana jest, jako portal dla profesjonalistów. Dominują na nim tematy biznesowe oraz nowinki branżowe, które nie abstrahują od terminologii branżowej.

 

Facebook oraz Instagram pozwalają na odrzucenie swoistej maski, która do tego czasu przywdziewana bywała przez firmy. Nie musimy chyba ukrywać, że było to średnio odbierane przez klientów… Na ten moment dominuje model komunikacji oparty nie na monologu ale na dialogu, który angażujący jest dla obu stron.

Angażuj

Postaraj się wzywać użytkowników do działania – social media opierają się na interakcjach. Na Twoim fanpage powinno wrzeć kiedy tylko ogłosisz nowy konkurs, lub zaprezentujesz kreatywną grafikę z błyskotliwym wykorzystaniem marketingu czasu rzeczywistego. Staraj się tworzyć ciekawie napisane posty i nie rozwlekaj się w opisach. Pamiętaj, że masz tylko chwilę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Musisz wykorzystać ten czas do maksimum!

Dostarczaj materiały najwyższej jakości!

Ustalając harmonogram publikacji pamiętaj o tym, że częstotliwość nie jest tożsama z jakością. Tworząc posty lub grafiki przemyśl dokładnie każdy ich element i sprawdź, czy nie okaże się on przypadkiem… zbędny. Jeżeli dostarczać będziesz informacji, które nie są sprawdzone Twoja wiarygodność może znacznie ucierpieć. Przełoży się to na późniejsze zaufanie Twoich odbiorców. Dlatego poświęć chwilę na wnikliwą analizę problemu, który poruszasz oraz stwórz coś, co rzeczywiście powinno zaciekawić.

 

źródło: Testin

Dodaj komentarz