Jak zadbać o lojalność klientów

Opublikowane przez Redaktor, 30.05.2014 r. o godz. 10:13     [aktualizacja: 12.07.2018 r. o godz. 18:41]

Jak zadbać o lojalność klientów

Lojalnościowe programy to ważny aspekt współpracy w biznesie. Jest to doskonałe narzędzie do tworzenia pewnej więzi z klientami, a co za tym idzie na zwiększeniu przywiązania do naszej marki. To narzędzie marketingowe stosują od wielu lat różne koncerny paliwowe, jak również sieci sklepów, głównie dużych hipermarketów. Nie przeszkadza to jednak, aby i mniejsze podmioty stosowały tę formę utrzymywania wzajemnych kontaktów z obecnymi, jak też z przyszłymi klientami.

Dobrze jest wzorować się na innych, brać pewne przykłady, które można wdrażać u siebie. Stosować można różne „chwyty”, które dla najlepszych klientów mają w ofercie ofiarowanie im biletów na koncert, nawet kilka dni przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży. Dla niektórych swoich klientów, którzy w okresie ostatnich trzech miesięcy zostawili najwięcej pieniędzy w naszej firmie można zaproponować im kupon rabatowy czy zniżkę na zadany okres czasu, bądź określony rodzaj produktu. Pomysłów jest wiele, jednak zawsze trzeba dbać o to, aby oferta programu lojalnościowego była innowacyjna, aby oferować, coś czego jeszcze nie ma. Tym samym zainteresowanie klientów będzie znaczące, co przekładać się będzie na zakupy czy zamówienia usług w nasze firmie. Takie programy wymagają współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi, które dadzą nam bilety, wejściówki, zaproszenia na ich wydarzenie.

Wykorzystuj narzędzia internetowe do komunikacji z uczestnikami programu lojalnościowego, którego na celu leży ciągła współpraca i aktualna oferta. Stosuj grywalizację czyli wykorzystywanie mechanizmów znanych z gier. Polega to na tym, że klient czerpie satysfakcję i wielką frajdę z tego, że uczestniczy w różnego rodzaju konkursach bądź cieszy się z otrzymania nagrody. Taki człowiek powróci do nas zawsze, bo będzie liczył na kolejne zadowalające gratyfikacje.

Ważną rzeczą jest analiza i zbieranie danych o tym, jak i kto uczestniczy i korzysta w pełni z naszych mechanizmów lojalnościowych. Jedną z form jest stworzenie formularza, w którym uczestnik wpisuje określone dane, na podstawie których wiemy kto kim jest. Trzeba zwrócić uwagą na fakt, który jest istotny. Nigdy nie zamieszczaj w formularzu danych, które są związane z pochodzeniem, przynależnością polityczną, przekonań religijnych, stanu zdrowia. Należy zatem stworzyć formularz, w którym możemy zapytać o imię i nazwisko, adres mailowy, płeć lub adres do korespondencji w celu wysłania np. biletu na koncert.

Potrzeby klientów są różne, ale najważniejsze jest to, aby każdy jeden nowy klient naszej firmy wracał do nas, a najlepiej, jakby polecał innym korzystanie z usług naszej firmy. Profesjonalizm i konsekwencja wyrabia poczucie lojalności firmy wobec klientów, a tym samym lojalność klientów wobec nas.

RRz

Dodaj komentarz