
Branding – tworzenie marki przedsiębiorstwa
Każda firma czy instytucja, a nawet konkretna osoba, jako człowiek, biznesmen, prezes, dyrektor czy polityk zabiegają o pozytywny wizerunek. Technika marketingowa polegająca na kreowaniu właśnie takiego wizerunku nosi nazwę z j. ang. – branding. Nie ma w tym nic niezwykłego, że człowiek dąży do tego, aby inni mieli o nim dobre mniemanie. Właściciele firm chcą, aby ich firma też miała pozytywny wizerunek wśród swoich klientów. Proces ten nie jest łatwy, bo opinię, a szczególnie opinię pozytywną kreuje się przez wiele lat niekiedy. Łatwiej jest stracić dobre imię przez jeden zły czyn – trudniej jest naprawić nadszarpniętą opinię.
Zabiegamy o dobry produkt, inwestujemy, zatrudniamy dobrych pracowników, ale dalej nie mamy poczucia, że klient będzie wierny naszej ofercie biznesowej. Rozwiązaniem może być stworzenie silnej marki i rozpoznawalnej, która wejdzie do krwiobiegu społecznego. Należałoby stworzyć strategię kreowania wizerunku firmy, dzięki której zwiększy się zasięg oferty i dotarcie do większej liczby odbiorców (klientów). Kto to może zrobić? Agencje interaktywne, które mają szeroki wachlarz swoich usług dla firm i pojedynczych podmiotów gospodarczych potrafią o nią zadbać. Marka jest ściśle związana z reputacją. To ciągła praca, która ma na celu, żeby klienci lepiej rozpoznawali daną markę na rynku, utożsamiali się z nią przez korzystanie z oferty danej firmy lub kupowanie jej produktów. Taka pozycja w dalszym etapie przyciąga nowych klientów, a przez to pozytywny wizerunek umacnia się.
Takie zadania kreowania pozytywnego wizerunku przez wszelkiego rodzaju strategie powzięła agencja interaktywna Testin z Rzeszowa. Firma Testin dysponuje wieloma narzędziami, m.in. wykorzystując media społecznościowe, a także portale internetowe, na których można zamieszać informacje, które wzmacniają pozycję na rynku. Pisanie w mediach o działaniach firmy, o ich produktach to celny strzał w świadomość odbiorcy – czyli potencjalnego klienta. Świadomość ta jest o tyle ważna, że klient umacnia się w przekonaniu, że dana marka jest dobra. Jeśli czytamy i słyszymy wokół o konkretnej firmie, prezesie firmy, produkcie czy usłudze to chcemy niejako z automatu korzystać z ich oferty. To proste…
Zdjęcie: Pixabay